آموزش عیب یابی مانیتور خاموش

آموزش عیب یابی مانیتور خاموش

در ابتدا چندین دلیل برای خاموشی مانیتور به صورت خود به خودی را برای شما بیان میکنیم.

در خیلی از زمان ها پیش می آید که مانیتور خود به خود خاموش شده و دیگر روشن نمیشود. خب اولین چیزی که به ذهن بقیه میرسد این است که مانیتور سوخته است. در خیلی از موارد افراد بی خیال مانیتور می شوند و تصمیم به دور انداختن دستگاه می گیرند ولی در حالی که برخی نیز به دنبال تعمیرات می باشند که بتوانند بدون خرید مانیتور جدید با هزینه کمتر همان مانیتور را مجدادا راه اندازی نموده و استفاده کنند.

در ادامه میخواهیم به چند علت خاموشی مانیتور اشاره کنیم که البته بهتر است بدانید که خارج از این مسائل نیست خاموش شدن مانیتور.

خرابی برد پاور

برد پاور و یا مدا پاور در دستگاه های الکترونیکی به منزله ی قلب دستگاه بوده و خرابی این بخش می تواند باعث آسیب های جدی به بخش های دیگر مانیترو شود و حتی باعث سوختن مین برد اصلی مانیتور شود ف ولی برد پاور مانیتور در ۹۰ درصد اوقات به ییک باره نمی سوزد و  علاییمی دارد که درصرت دقت کردن به این علایم میتوانید قبل از خرابی کامل برد پاور مانیتور به صورت کامل آن را تعمیر کرده و از خرابی و آسیب های جدی لوگیری به عمل آورید.

علایم خرابی برد پاور در مانیتورها

شما ممکن است به این مسئله برخورده باشید که در حال استفاده از مانیتور هستید و در حیین استفاده به یک باره مانیتور خاموش شده و مجددا روشن می شود و یا تصویر مانیتور می رود و میآید و این مورد در طول زمانی که در حال کار با کامپیوتر خود هستید چندین بازر اتفاق می افتد.در صورتی که از اتصال کابل برق و  کابل تصویر مانیتور خود اطمینان دارید و  یا از سلامتی کارت گرافیک خود مطمئن هستید این خود یک علامت برای خرابی و مشکلات در مانیتور می باشد. از آنجایی که این ایراد بیشتر به دلیل افت و  خیزهای برقی در مانیتور است پس میتوان نتیجه گرفت که برد پاور دچار اشکالاتی است که در این صورت باید برد پاور را هرچه سریع تر عیب یابی و  تعمیر کنید.

از دیگر موارد که علل ان وجود مشکل در برد پاور در مانیتورهاست شنیده شدن صدای ظریف صوت از داخل مانیتور می باشد ببه این شکل که شما در حالی که از مانیتور استفاده میکنید از داخل آن صدای صوت شنیده می شود  و حتی با خاموش کردن مانیتور در صورتی که به برق متصل باشد صدای صوت همچنان شنیده می شود. دلیل شنیده شدن صدای صوت از داخل مانیتور به هیچ عنوان به علت خرابی مین برد نخواهد بود و برای همین این نوع خرابی به برد پاور بر می گردد. در برد پاور ترانس و خازن هایی موسوم به خازن های ضربه گیر  دارد که وقتی این خازن ها دچار نشتی و خرابی شوند و نتیجه این که فشار زیادی به ترانسس وارد شده و حتی خازن های دیگر را دچار اختلال می کند که در این صورت ترانس موجود در مدار صدای صوت مانند را انتشار میدهد که اگر رسیدگی نشود به زودی ترانس نیز خو که البته همیشه دلیل این مشکل خازن ها نبود و خرابی ترانزیستور و دیود ها که باعث ایجاد اتصال کوتاه در مدار میشوند باعث فشار روی ترانس شده که نتیجه همان صوت است پس وقتی صدای صوت از داخل مانیتور خود شنیدید هرچه ززودتر نسبت به انتقال دستگاه به تعمیرگاره اقدام نمایید.

مشکلات مین برد و  علایم خرابی مین برد مانیتور

در ابتدا بهتر است بداند که خرابی مین برد در ۸۰ درصد اوقات به دلیل وجود مشکل در برد پاور است که برد پاور خراب نیز به برد مین آسیب های جدی وارد میکند. از دیگر علایم خرابی برد کین مانیتورها این است که مانیتور روشن است ولی تصویری نمایش نمی دهد ، یعنی ورودی تصویر نمی گیرد که البته در ابتدا بهتر است سوکت های ورودی وکابل ورودی از نظر سلامت بررسی شوند ولی در صورت سالم بودن کابل  و سوکت مشکل از بخش مین برد است . از دیگر علایم مین برد و  خرابی آن این است که تصویر پرش دارد ویا به حالت های ثابت باقی نمی ماند که این مشکل در ابتدا مربوط به پنل است و در وحله ی دوم مربوط به مین برد.

خودتان تعمیرکار حرفه ای مانیتور باشید !

خب تا این جا در مورد برخیا ز مشکلات مانیتورها به صورت مختصر بحث شد ولی هدف ما از این بخش از مطتالب این است که بگوییم چطور خودتان یک تعمیرکار حرفه ای مانیتور باشید تا بتوانید به غیر از رفع مشکلات مانیتورهای خود  از این راه کسب در آمد نز داشته باشید ، لازم به ذکر است که مانیتورها از پراستفاده ترین دستگاه ها هستند و ابزارهای پراستفاده به دلیل استفاده ی زیاد خرابی های زیادی دارند وهمچنین مراجعه برای تعمیرات آن. به همین دلیل شغل تعمیرات دستگاه های الکترونیکی خصوصا دستگاه های پر استفاده مانند مانیتور یکی از پر درآمدترین مشاغل است و اگر شما یک تعیرکار تلویزیون و  کامپیوتر هستید بهتر است تعمیرات مانیتور را نیز در دستور کار خود قرار دهید. افرادی که تعمیرکار تلویزیون هستند خیلی سریعتر وبهتر از افرادی که تجربه ای ندارند می توانند تعمیرات مانیتور را  یاد بگیرند.

البته لازم به ذکر است که دوره های آموزش تعمیرات مانیتور در این مرکزبه گونه ای برگزار می گردد که حتی افرادی که  هیچ زمینه ای در الکترونیک و تعمیرات ندارند نیز بعد از گذراندن دوره بتوانند به تعمیرات مانیتور بپردازند و کسب در آمد کنند.دوره ی آموزش تعمیرات مانیتور که در این مرکز برگزار می شود ویژه ی بازار کار بوده و به صورت کاملا عملی و در کارگاه های مجهز خواهد بود تا کارآموزان پس از اتمام دوره بتوانند به راحتی وبدون مشکل در بازار کار تعمیرات مانیتورها مشغول به کار شوند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد سرفصل های آموزش تماس بگیرید……………..  ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹